רופא הגסטרו טוען שאתם סובלים ממעי רגיז? המומחה לרפואה משלימה מתעקש שמדובר בקנדידה? הקלדת הסימפטומים בגוגל מעלה את האפשרות שכאבי הבטן שאתם חווים על בסיס יום יומי מצביעים בכלל על טפילים במעיים? והאם יכול להיות שכל התשובות נכונות?

אם גם אתם מחפשים כבר תקופה ארוכה את התשובה מאחורי רשימת סימפטומים כמו: בעיות עיכול, גזים, נפיחויות, כאבי בטן, עצירות, שלשולים, פריחות, אקנה, הפרעות במצב הרוח, עייפות, נדודי שינה, כאבי מפרקים, אלרגיות ועוד, אם גם אתם נשלחים מרופא לרופא, מבדיקה לבדיקה, בטענה שאין קשר בין הדברים ואין מה לעשות חוץ מלקחת תרופה כזאת או אחרת לתקופה בלתי מוגבלת – תשמחו לקרוא שבדיקת צואה אחת יכולה ללמד אתכם מה באמת קורה אצלכם בגוף, ולהוות את הצעד הראשון בדרך לפתרון הבעיה. מעבדות WLAB מציעות עבורכם לראשונה בישראל את האפשרות לדעת בדרך המדויקת ביותר אילו חיידקים קומנסליים, פתוגניים, טפילים, פטריות, או נגיפים מזיקים לכם ופוגעים באיכות חייכם. באמצעות טכנולוגיית ריצוף גנטי חדשנית של הצואה ניתן כעת לבנות תכנית טיפול אישית המותאמת ל- DNA שלכם ולא משאירה יותר מקום לניחושים.

תחושת בטן

מספר החיידקים המצויים במערכת העיכול שלנו גדול פי עשרה ממספר התאים המצויים בגופנו ולכן כדאי להכיר מקרוב את החברים ששוכנים לנו במעיים ומנהלים את העניינים. חקר החיידקים האלה בשנים האחרונות פתח חלון להסתכלות מחודשת על מערכת העיכול המרתקת והמורכבת והקשר בינה לבין הפיזיולוגיה שלנו, המחלות מהן אנו סובלים ותחושת הויטאליות ששכחנו. עולם החיידקים המופלא הזה – המיקרוביוטה, הוא ייחודי לכל אדם ומשפיע עלינו בדרכים מגוונות: החל ממצב הרוח, דרך הנטייה להשמנה ועד לתגובתיות של מערכת החיסון, שרובה המכריע (כ-80 אחוז) נמצא במעיים. לא מעט רופאים טוענים כי מערכת העיכול היא בעצם המוח השני שלנו ותפקידיה כוללים הרבה מעבר לעיכול המזון. אז יכול מאוד להיות שאם אתם סובלים מאלרגיה, כאבי פרקים, מצב רוח ירוד, או אפילו גרד, כדאי לכם להתחיל לבדוק אם הסיבה לכל אלה מסתתרת במעיים.

בדיקת תפקודי המעי מודדת את המיקרוביום מתוך דגימה בודדת של צואה, כאשר תשומת לב מיוחדת ניתנת לחיידקים העשויים לגרום להפרת האיזון באוכלוסייה הכללית (הפלורה) של חיידקי המעיים או לגרום למחלות.

החיידק הליקובקטר פילורי לדוגמא, חי בקיבה של יותר ממחצית מבני האדם. לא כל מי שנושא אותו בבטנו, יפתח בעיות קיבה, אך רוב הסובלים מבעיות קיבה הם נשאים של החיידק. למעלה משני אחוז מהאנשים אף נמצאים בסיכון מוגבר לסרטן הקיבה בעקבות חיידקי הליקובקטר מסוימים המסוכנים יותר מאחרים. בדיקת הנשיפה בקופת החולים מגלה אם המטופל הוא נשא של החיידק או לא, אך בדיקת תפקודי המעי מכמתת את מספר החיידקים, מבדילה בין הזנים השונים של הליקובקטר ומאפשרת כלי טיפולי מדויק ואפקטיבי.

בנוסף, הבדיקה בוחנת את שיעור החיידקים המועילים לתפקוד מערכת העיכול – אלה הם החיילים הטובים ביותר העומדים לרשותנו בצבא הבריאות. עם הידע החדש הזה על האוכלוסיה החיידקית, ניתן להילחם במחוללי המחלות מצד אחד ולהזין ולטפח את קבוצות החיידקים הטובים מצד שני, כדי שאלה יוכלו לאכלס חלקים גדולים ככל האפשר במעיים.

כאן גרים בכיף

בואו נדבר רגע על אנטיביוטיקה – כלי הנשק הטוב ביותר נגד חיידקים מסוכנים, וכלי הנשק המסוכן ביותר נגד חיידקים טובים. כולנו קיבלנו מרשם מהרופא עבור כדור הפלא הזה כשהגענו אליו עם דלקת או צינון. האנטיביוטיקה קוטלת חיידקים מועילים רבים וגורמת לשינויים ניכרים באוכלוסיית המעיים שלנו. כמובן שיש לצרוך אנטיביוטיקה כאשר הדבר נכון רפואית – במקרה של דלקת ריאות חריפה או זיהום, אך אם יצא לכם להשתמש בה אפילו פעמים בודדות, בין אם בילדותכם או בשבוע שעבר, דעו ששושלות רבות של חיידקים חוסלו עם לקיחת התרופה וכי יש לעזור למעיים לחזור למצב מאוזן אחרי שהסכנה חלפה.

אבל אי אפשר לדבר על אנטיביוטיקה בלי להזכיר גם את האחות השניה במשפחה – פרוביוטיקה. חוקרים רבים עובדים במרץ במעבדותיהם על מציאת חיידקים נבחרים שיטפלו במעיים הפגועים שלנו. בדיקת תפקודי המעי מאפשרת להבין טוב יותר את עולם תוספי התזונה, ולדעת אם התיסוף נעשה עם הסוג הנכון והכמות האופטימלית, או שיש לערוך שינויים גם בגיזרה הזו כדי להביא לשיקום מהיר ואידיאלי של המעיים.

הטיפול הנכון עם המטפל הנכון

עם ביצוע הזמנת הבדיקה, תשלח אליכם ערכה ביתית פשוטה לתפעול, שגם תיאסף על ידי שליח בחזרה למעבדה. תוצאות הדגימה המפורטות יגיעו במייל לאחר כשבועיים.

מצויידים בתשובות תוכלו לפנות לטיפול ופיענוח ע"י ד"ר ראול רודריגז (MD), בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב ובתי ספר לרפואה בסין וביפן. רודריגז הוא רופא קונבנציונלי שהתמחה ברפואה סינית ורפואה טבעית ונחשב למוביל התחום בישראל. במרפאה שלו תעמדו מול חווית ״רופא – מטופל״ חדשה: רודריגז יבחן את הבדיקות שלכם בסבלנות אין קץ, תוך הקשבה לפרטים ויתאים עבורכם את הטיפול המדויק ביותר. ״אני קורא לטיפול – ׳פרויקט שיקום שכונות׳, בו אנו נכנסים ל׳שכונות הפשע׳ של החיידקים והפטריות שהשתלטו על פלורת המעיים ובעזרת קוקטיילים של צמחים, פרוביוטיקה ותזונה מתאימה, אנו מחזירים את האוכלוסיה הנורמטיבית לסביבה״.

עלות הבדיקה -1,800 ₪ כולל מע"מ. ניתן לחלק ל-12 תשלומים שווים ללא ריבית.

בדיקת תפקודי המעי של מעבדות WLAB, אינה מתבצעת בקופת החולים, אך ישנה אפשרות לקבל החזרים מביטוחי הבריאות הפרטיים – בדקו עם סוכן הביטוח שלכם לגבי זכאותכם עבור בדיקות אבחנתיות.